Veelgestelde vragen
Mail ons

Of bel ons op 033 – 330 36 26

 

Veelgestelde vragen

U vindt hier de meest gestelde vragen over het Werkgeversservicepunt regio Amersfoort.

Wat doet het WSP en waarom zou ik het WSP inschakelen?

Onze doelstelling is een efficiënte uitstroom van werkzoekenden naar betaald werk. Hierbij staat de vraag van de (regionale) werkgever centraal en heeft uitstroom vanuit een uitkeringssituatie prioriteit. Met extra aandacht voor werkzoekenden in de bijstand, arbeidsgehandicapten en langdurig werklozen. Om dit te realiseren bieden we kosteloos advies, werving en selectie.

Bij het WSP werken specialisten met kennis van de (regionale) arbeidsmarkt. Door veelvuldig contact met bedrijven, overheden en andere betrokken partijen weten de medewerkers wat er in de regio speelt. Met die kennis kan een goede match gemaakt worden tussen de vraag van u als werkgever en het aanbod van werkzoekenden van UWV en de regiogemeenten.

Hoe meld ik een vacature en hoe snel vinden jullie een geschikte kandidaat voor mij?

U kunt een vacature melden door ons te bellen: 033 330 36 26, te mailen: wspregio@amersfoort.nl of via ons vacature aanmeldformulier. We nemen graag de vacature met u door om helder te krijgen welke persoon het beste past bij uw organisatie.

Wij streven ernaar u zo snel mogelijk van dienst te zijn. Binnen 24 uur na uw vraag nemen wij contact met u op. In veel gevallen kunt u binnen enkele dagen al geschikte kandidaten ontvangen. De complexiteit van uw vraag is uiteraard van invloed op het zoekproces.

Zijn er kosten verbonden aan de diensten van het WSP?

Er zijn geen kosten verbonden aan onze diensten.

Klopt het dat ik als werkgever gebruik kan maken van subsidies en regelingen bij het in dienst nemen van een werkzoekende vanuit een uitkering?

Er zijn inderdaad diverse mogelijkheden voor subsidies en regelingen. De mogelijkheden hangen af van het aangeboden leer-werktraject en de situatie van de kandidaat. De afstand tot de arbeidsmarkt van de kandidaat en de kans tot structurele uitstroom spelen hierbij de belangrijkste rol. Bekijk een aantal mogelijkheden op de pagina Subsidies en voordelen of neem direct contact met ons op voor informatie en advies.

Hoe werkt het als ik medewerkers uit het buitenland zoek?

Zoekt u uw medewerkers uit het buitenland omdat u in Nederland geen geschikte medewerkers kunt vinden? Dan bent u verplicht eerst binnen Europa op zoek te gaan. Lees meer onder Personeel zoeken in Europa. Vindt u een geschikte medewerker buiten Europa dan is in de meeste gevallen een tewerkstellingsvergunning (TWV) vereist. Wij vertellen u hier graag meer over.

Waarom willen we graag met u in contact komen?

Als werkgever bent u cruciaal voor het slagen van onze doelstelling. Als werkgever of ondernemer kunt u ons als beste vertellen wat er speelt in uw branche. Graag praten we met u over de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en nemen we uw vacature(s) in behandeling. Op deze wijze ontstaat een netwerk van kennis en oplossingen, voor u én voor ons.