Direct naar content

Wie PLUS van Soest in Soesterberg binnenwandelt, ziet op de toegangsdeur het Keurmerk Inclusief Werkgever hangen. Supermarktmanager Fernando Livestro ontving dit keurmerk van het WerkgeversServicepunt (WSP) regio Amersfoort op 2 juni van Tessa Janssen, Specialist Banenafspraak van Uitvoeringsorganisatie BBS. De supermarktondernemer is sociaal en maatschappelijk betrokken in Soesterberg.

Fernando: “Ik probeer heel erg de connectie te maken met de samenleving. We zitten middenin het dorp en willen ook zoveel mogelijk mensen uit ons dorp een baan aanbieden. Soms geef je iemand gewoon een kans. Dan zien we wel of hij aan kan haken. Wij hebben ook wel banen waarin dat kan.”

Zo heeft Fernando één medewerker vanuit de Doelgroep Banenafspraak in dienst. “Voor hem is het een gigantische impact op zijn hele leven dat hij nu elke werkdag om 7 uur zijn bed uit moet. Hij bloeit helemaal op. Dat is echt mooi om te zien.”

Jobcoach is goud waard

Ook heeft hij een jobcoach die hem na zijn afstuderen begeleid om de overstap van school naar werk laagdrempelig te maken. “Zijn jobcoach is voor mij de sleutel geweest tot het succes. Zij is goud waard, weet voor ons de juiste wegen te behandelen.”

Fernando geeft hier allemaal niet zoveel ruchtbaarheid aan. “Collega’s zien wel dat hij een kans krijgt, maar verder hangen we er niet zoveel zwaarte aan. Hij werkt gewoon bij ons. Hij moet het gevoel hebben dat hij er net zo bij hoort als ieder ander. We zijn allemaal gelijk.”

Campagne “Werkgevers met een groot hart. WSP – werkt voor iedereen”

Ondernemers die deze kansen bieden en inclusief ondernemerschap laten zien, ontvangen het keurmerk Inclusief Werkgever van het WerkgeversServicepunt regio Amersfoort. Met het keurmerk laat het WSP zien dat ze deze inzet van de werkgever en de samenwerking waardeert. De werkgevers ontvangen het keurmerk in de vorm van een sticker die zij een plek kunnen geven in hun pand.

Het keurmerk is onderdeel van de campagne Werkgevers met een groot hart. WSP – werkt voor iedereen. Met deze campagne wil het WSP werkgevers aansporen om bij het zoeken naar passende medewerkers ook eens (vaker) te denken aan mensen met wat meer afstand tot de arbeidsmarkt.