Direct naar content
19.11.2021

Robert Harms van Robert Harms Tweewielers in Baarn heeft woensdag 17 november het Keurmerk Inclusief Werkgever van het WSP regio Amersfoort ontvangen. De sociale ondernemer ontving het keurmerk van accountmanager Mirjam van de Kemp en gaf het een plek op de ingang van zijn winkel aan de Laanstraat in Baarn. 

 

Robert Harms heeft naast zijn winkel in Baarn ook vestigingen in Diemen, Huizen en Laren. Bij de opening van zijn winkel twee jaar geleden in Baarn, nam hij contact op met het WerkgeversServicepunt regio Amersfoort.

Robert biedt graag kansen aan werkzoekenden met afstand tot de arbeidsmarkt. “Iedereen doet waar hij of zij goed in is. We hebben een aantal mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst. Mensen met een beperking of achterstand. Maar waar ze niet beperkt in zijn, daar zijn ze juist heel goed in. Ik kijk samen met het WSP: welke mensen kan ik een kans bieden? Welke mensen kan ik in hun kracht zetten, zodat ze zich helemaal specialiseren in wat ze leuk vinden?”

Zo heeft Robert sinds kort een medewerker in dienst die 11 jaar lang geen vaste baan had. Hij kan nu bij Robert weer in het werkritme komen. Daarnaast bood hij een statushouder een baan aan die in zijn thuisland een garagebedrijf had. Door zijn sleutelervaring met auto’s, kan hij ook goed met fietsen aan de slag. De dagen dat hij niet aan het werk is, leert hij de Nederlandse taal.

Over de samenwerking van Robert en het WSP heeft OnderNamen een artikel geschreven in het wintermagazine.

Campagne “Werkgevers met een groot hart. WSP – werkt voor iedereen”

Ondernemers die deze kansen bieden en inclusief ondernemerschap laten zien, ontvangen dit keurmerk van het WerkgeversServicepunt regio Amersfoort. Met het keurmerk laat het WSP zien dat ze deze inzet van de werkgever en de samenwerking waardeert. De werkgevers ontvangen het keurmerk in de vorm van een sticker die zij een plek kunnen geven in hun pand.

Het keurmerk is onderdeel van de campagne Werkgevers met een groot hart. WSP – werkt voor iedereen. Met deze campagne wil het WSP werkgevers aansporen om bij het zoeken naar passende medewerkers ook eens (vaker) te denken aan mensen met wat meer afstand tot de arbeidsmarkt.