Campagne Werkgevers met een groot hart

Begin 2019 start het WerkgeversServicepunt regio Amersfoort in samenwerking met het Regionaal Werkbedrijf met de campagne ‘Werkgevers met een groot hart’. Met deze campagne willen zij meer werkgevers uit de arbeidsmarktregio Amersfoort aansporen mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen.

Het gaat daarbij om werkzoekenden met een arbeidsbeperking, maar ook om bijvoorbeeld ouderen en statushouders. Daarnaast willen zij werkgevers inspireren in gesprek te gaan met mensen die nog niet ‘werkfit’ zijn. “Hier zit arbeidspotentieel dat vaker benut moet worden. Dat kan door meer te kijken naar hun kwaliteiten, kennis en kunde. Zeker in een periode waarin wij zoeken naar manieren om de krapte op de arbeidsmarkt te bestrijden”, aldus Cees van Eijk, voorzitter van het regionaal werkbedrijf en wethouder Werk en Inkomen van de gemeente Amersfoort.

Cees van Eijk toonde woensdag 31 oktober een preview van de campagne tijdens de presentatie van de UWV-publicatie Regio in Beeld. Uit deze arbeidsmarktanalyse blijkt dat de mismatch tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt meer zichtbaar wordt. Werkgevers hebben moeite om nieuwe werknemers te vinden. Tegelijkertijd is er onbenut arbeidspotentieel dat kan worden ingezet.

De campagne gaat in januari 2019 echt van start.

 

Een gedachte over “Campagne Werkgevers met een groot hart

  1. Gul Dolap-Yavuz schreef:

    Prachtige campagne. Ik zou graag in contact met jullie willen komen om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Een groot deel van mijn doelgroep waar ik iets in wil betekenen en dat is jullie doelgroep. Denk dat hier een mooie samenwerking maar vooral een win-win situatie kan ontstaan. Hoor graag van jullie.
    Vriendelijke groeten
    Gul Dolap-Yavuz

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *