Voor een grote zorginstelling in Amersfoort zoeken wij meerdere woonmedewerkers. Als Woonmedewerker zorg jij er samen met je zorgcollega’s voor dat bewoners zoveel mogelijk áls thuis kunnen wonen en zo zelfstandig mogelijk het eigen leven kunnen leiden. Om je zoveel mogelijk te informeren over deze functie, organiseren we op dinsdag 20 april een online bijeenkomst met de zorginstelling. Van 11.00 tot 12.00 uur kun je via een bijeenkomst in Microsoft Teams meer informatie krijgen over de functie en sollicitatieprocedure.

Ben je op zoek naar een baan in een huiselijke omgeving? Waarin je echt het verschil kunt maken voor bewoners en familie? Lees dan verder en meld je aan voor de bijeenkomst.

Wat ga je doen?

Als Woonmedewerker zorg jij er samen met je zorgcollega’s voor dat bewoners zoveel mogelijk áls thuis kunnen wonen en zo zelfstandig mogelijk het eigen leven kunnen leiden. Jij bent van onschatbare waarde in het:

  • Algemeen reilen en zeilende houden van de huiskamer; van het verzorgen van het eten, tot ontvangst bezoekers tot huishoudelijke werkzaamheden waarbij jij erop toe ziet dat de HACCP-regels worden nageleefd.
  • Jij bent in de huiskamer de verantwoordelijke van de dag.
  • Ondersteunen van bewoners en zorgprofessionals bij activiteiten van het dagelijks leven (ADL), zoals wassen, aan/uitkleden en ondersteuning bieden richting het toilet
  • Bieden van persoonlijke aandacht aan het welzijn van de bewoners door in groepsverband en 1 op 1 spelletjes te doen, samen te koken en te eten en door boodschappen te bestellen.

Met jouw gevoel voor gezelligheid en huiselijkheid maak jij er dagelijks een fijne dag van voor zowel bewoners als bezoekers. Natuurlijk is het niet iedere dag een “blije” dag. Ook daar moeten wij eerlijk in zijn. Maar door jouw bijdrage aan een open en gezellige woon- en werkomgeving voelen bewoners en collega’s zich veilig en
gewaardeerd. En dat komt uiteindelijk ook jouw werkplezier ten goede. Jij kunt als woonmedewerker écht het verschil maken voor bewoners en familie.

Waar ga je werken

Jij maakt onderdeel uit van een zelfsturend team bestaande uit verschillende zorgprofessionals en doet mee aan het teamoverleg waarin we samen de taken verdelen. Jullie hebben een zelfde doel: het bieden van kwaliteit van zorg aan bewoners. Je komt te werken op één van de kleinschalige woonlocaties in Amersfoort. De bewoners hebben een vorm van
dementie, een lichamelijke beperking een lichamelijke hulpvraag én een verleden binnen de psychiatrie. Op alle locaties is de wens en behoefte van de bewoner leidend voor ons handelen.

Jouw profiel

Past bovenstaande goed bij jou? Dan zijn we nieuwsgierig of je jezelf ook in onderstaande herkent:

  • Bent in het bezit van een aantoonbaar MBO werk- en denkniveau
  • Hebt uiteraard affiniteit met ouderenzorg en bij voorkeur ben je al in het bezit van het certificaat
  • Ondersteuner Zorgverlener van de Nationale Zorgklas
  • Bent erg geïnteresseerd in wat mensen nodig hebben om zo zelfstandig mogelijk het leven te leiden dat zij willen leiden
  • Zowel mondeling als schriftelijk ben je communicatief vaardig
  • Je bent doordeweeks (overdag en ’s avonds) en in het weekend inzetbaar. Uiteraard gaat dit via een rooster.

Om de functie zo goed mogelijk in te kunnen vullen, vinden wij het belangrijk dat je onze interne opleiding voor Woonmedewerker gaat volgen, eventueel aangevuld met de ADL en/of de koken training. Zo kun jij je verder ontwikkelen tot een zelfstandig werkende Woonmedewerker.

Hoe waarderen wij jou

Bij ons werk je in een fijne sfeer met collega’s die je een warm welkom bieden. De functie is ingeschaald conform de CAO VVT in FWG 20 (tussen € 1.774,69 – € 2.344,93 per maand o.b.v. 36 uur per week), afhankelijk van relevante ervaring. Naast vakantiegeld (8%) en eindejaarsuitkering (8,33%) hebben we primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die interessant voor je kunnen zijn. Het zijn er zoveel dat we hiervoor een aparte pagina hebben gemaakt op onze website.

Verder bieden wij je:

  • Een contract voor een jaar, met de intentie deze daarna te verlengen
  • Een baan tussen minimaal 16 en maximaal 20 uur per week
  • Ongeveer 3 tot 5 werkdagen per week (mede afhankelijk van je contracturen)
  • De werktijden en werkdiensten staan nog niet vast, maar zijn tussen ongeveer 7.00 en 21.00 uur
  • Startdatum: uiterlijk 1 juni 2021

Aanmelden

Ben jij de ‘jij’ in ons verhaal? Aarzel dan niet langer en meld je dan aan voor de presentatiebijeenkomst op dinsdag 20 april 2021 van 11.00 tot 12.00 uur via marieke.vanramselaar@uwv.nl o.v.v. “presentatiebijeenkomst Woonmedewerker”. De bijeenkomst vindt, vanwege de coronamaatregelen, plaats via Teams maar er is beperkt plek. Dus wacht niet te lang met reageren!

Na de presentatie kun je solliciteren door je motivatiebrief en CV naar ons te mailen. Solliciteren is alleen mogelijk tussen dinsdag 20 april (na 12.00 uur) en vrijdag 26 april (tot 12.00 uur).

De sollicitatieprocedure

Wij vinden het heel belangrijk om wederzijds goed kennis te maken, daarom hebben wij meerdere contactmomenten:

  • Presentatie over het werken als Woonmedewerker  – dinsdag 20 april 2021 van 11.00 – 12.00 uur – via Teams meeting.
  • Solliciteren dmv motivatiebrief en CV – dinsdag 20 april (v.a. 12 uur) tot vrijdag 26 april (tot 12 uur).
  • 1e Sollicitatiegesprek – 28 april of 5 mei 2021 – via Teams meeting
  • Kennismaking met een team – tussen 5 en 9 mei 2021 – persoonlijk, waarbij wij uiteraard rekening houden met alle geldende coronamaatregelen en –richtlijnen.